Informații relevante despre Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare
ANBR este asociația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România, contribuind prin profesionalism și etică la asigurarea sustenabilității acestei industrii pe termen lung.
Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR) este asociația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România. ANBR își propune ca prin activitățile sale să contribuie la sustenabilitatea industriei băuturilor răcoritoare în România, creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală și îmbunătățirea continuă a calității produselor și serviciilor oferite de reprezentanții acestei industrii.
ANBR își propune să fie un partener de dialog activ și responsabil pentru instituțiile implicate în activitatea sectorului băuturilor răcoritoare, precum și pentru toți cei interesați de dinamica, problematica și preocupările acestui sector.
ANBR militează pentru impunerea și menținerea unor standarde de igienă, siguranță alimentară și calitate impuse și implementate la nivel european, pentru informarea corectă a consumatorilor și pentru promovarea comportamentului responsabil al membrilor asociației în problema nutriției echilibrate și a ingredienților folosiți de aceștia.
Membrii ANBR cred și acționează după principii solide de operare pe piață, aliniate la standarde și cerințe europene și internaționale, precum: transparență, etică în afaceri și corectitudine.
Din ANBR fac parte cei mai importanți producători de băuturi răcoritoare din industria românească, precum, Coca-Cola HBC România, Coca-Cola România, PepsiCo, Romaqua Group Borsec, Maspex România, Parmalat, Red Bull, Pfanner, dar și operatori din industrii conexe, precum furnizori de arome sau ambalaje ca Dohler și Tetra Pak.
Asociația este membră a unor organizații reprezentative naționale, dar și internaționale, precum Romalimenta, Uniunea Asociațiilor Producătorilor de Băuturi Răcoritoare din Europa (UNESDA) sau Confederația Patronală Concordia
ANBR contribuie activ la sustenabilitatea industriei băuturilor răcoritoare în Romania, creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală și îmbunătățirea continuă a calității produselor și serviciilor oferite de reprezentanții acestei industrii. De asemenea, ANBR militează pentru impunerea si menținerea unor standarde de igienă, siguranță alimentară și calitate impuse și implementate la nivel european, pentru informarea corectă a consumatorilor și pentru promovarea comportamentului responsabil al membrilor asociației în problema nutriției echilibrate și a ingredientelor folosite de aceștia.
Membrii ANBR acționează după principii solide de operare pe piață, aliniate la standarde și cerințe europene și internaționale precum: transparența, etica în afaceri și corectitudine.
ANBR practică un marketing responsabil, atât din punct de vedere al conținutului, cât și al produselor promovate și de aceea companiile membre nu fac publicitate copiilor sub 12 ani.
Relația cu consumatorii
Consumatorul este în centrul preocupărilor asociaţiei. De aceea, susţinem propuneri de politică publică eficiente, în parteneriat cu instituţiile statului, cu scopul de a rezolva cu adevărat problemele consumatorilor și ale industriei.
Contribuţia industriei de băuturi răcoritoare în criza COVID-19
De la începutul crizei COVID-19, industria noastră a depus eforturi considerabile pentru a ţine în viaţă lanţul alimentar, fiind nevoită să adopte măsuri excepţionale pentru a se adapta condiţiilor de criză sanitară și economică pe care le traversăm. Totodată, am dorit să fim aproape de sistemul medical și de cei mai vulnerabili dintre cetăţeni, contribuind cu bunuri și ajutoare financiare în valoare de peste 700 de mii de euro, redirecţionate către centrele de carantină, organizaţii precum Crucea Roșie sau asociaţii care asigură distribuirea de mese calde și alimente personalului medical și persoanelor din categoriile vulnerabile.